La dieta de l’autoengany

La possibilitat que no ens fem autoengany no és possible o molt difícil. A vegades ens posem fites per aconseguir alguna cosa (vull fer dieta, vull anar al gimnàs, vull deixar d’anar al bar, no vull emprenyar-me tant, vull cobrar més, vull estar més amb els meus fills, vull tenir més temps, vull tocar bé aquest instrument, etc.), però ens costa precisament per l’autoengany. La dieta de l’autoengany ens sembla que és la forma d’autoflagel·lar-se perquè si no patim i no ens costa, no té vàlua. Potser la forma que ens han educat de manera severa o fluixa, de la presència només del pare o de la mare o de no haver après a esperar el premi i voler-ho tot al moment, fa que no veiem que hi han altres formes de fer les coses.

Hi han altres opcions de fer les coses, altres estratègies que no són com nosaltres creiem que els hem de fer. Si donem atenció a alguna cosa exterior, nova, i li fem cas, passarem a un altre estat. Encara que de vegades només volem autojustificar-nos. La millor manera perquè no ens fem aquest autoengany és que la cosa que volem aconseguir o l’ajuda exterior que ens serviria, però que no adoptem, ens vingui de forma indirecta o tocant el subconscient. Llavors haurem quedat hipnotitzats i ens semblarà que ho hem decidit nosaltres. És difícil hipnotitzar a un mateix (potser amb PNL); tanmateix, el millor és anar a algun psicòleg o psiquiatre vàlid (no tots ens serveixen). La qüestió és, com buscar solucions.

Canviar la manera de menjar

Una forma de baixar de pes és canviar la manera de menjar i no menjar ni res amb sucre, ni pa blanc ni res processat.

Vaig fer unes fotos de plats d’aquesta forma de menjar i que em vaig aprimar 12 kg sense gaire esforç. També es econòmica. Poso les fotos dels 7 dinars i 7 sopars que podrien ser en una setmana qualsevol. Però perquè s’entengui la idea és:

Esmorzar 6:00 AM

  • 1 entrepà petit de pernil sense pa blanc,
  • cafè o té.

Mig matí i mitja tarda 10:30 AM i 17:30 PM

1 peça de fruita o iogurt

Dinar 14:00 PM

Només un plat de:

  • meitat del plat d’amanida
  • 1/4 del plat de carn de pollastre sense pell o peix o ou o llom
  • 1/4 del plat de llegums o pasta integral o arròs integral o cus-cus.

Sopar 20:00 (no convé sopar gaire tard)

Només un plat de:

  • meitat del plat de verdura, si pot ser verda ( espinacs, coliflor, mongetes, ensaladilla)
  • 1/4 del plat d’ou o peix o carn magre
  • 1/4 del plat arròs integral o llegums o bol de sopa.

Intentar no posar-se molta quantitat, però amb un plat normal i no amb un de gran.

DINAR

SOPAR


Comparteix...