De molt petit es l’error aparent que vaig respondre quant hem van fer la pregunta si «es mes curt una curva que una recta?». Vaig respondre que una curva es mes curta que una recta.

Amb les matemàtiques a la ma si que es un error, però ho puc contradir. Si l’objectiu es el coneixement. Donar-li curves i mirant al voltant de les curves i de diferents coneixements per arribar a conèixer una cosa concreta, un revolt al camí que estàs estudiant o coneixent arribaràs a conèixer mes coses.

Ens podem prendre les coses literals o d’una altre manera. Si pensem que 1 + 1 = 2 estarem encertant. Però si tenim 1 sentiment + 1 sentiment els resultat no serà 2 sentiments sinó un altre mena de sentiment. O 2 reactius + 2 reactius el resultat potser seran 4 reactius o, potser una reacció en cadena si parlem d’alguns components químics. Podríem també pensar a canviar el significat de 1, 2, 3, 4, etc… i imaginar que 1 = escombra, 2 = signe, 3 = peto, 4 = tisores i fer operacions 1+1 escombres = 1 signe o, el resultat es = casa neta. Referent al que semblen els números i els significats.

Refrany

Hi ha un refrany que diu «si vols arribar ràpid ves sol i si vols arribar lluny ves acompanyat.

Llavors la introversió d’aprendre coses sol i fent curves seria mes adient si l’objectiu es l’aprenentatge ràpid. El beneficis col-laterals de fer revolts i parant als diferents coneixements incrementa el coneixement.

Només hi hauria el problema de si la curva es converteix en un nus. I necessitem el coneixement tàcit d’una altre persona que ens indiques per on anar o per desencallar-nos. Es diu que el coneixement tàcit es difícil transmetre i no el podem aprendre sols. Tots el tenim únic.


Comparteix