Aquesta afirmació no sembla versemblant per s’ha d’explicar. Si ho calculem amb mecànica de fluïts això de que no pesa igual 1Kg de palla i 1Kg de plom es certa, si no es pesa al buit. La diferencia estaria en que 1 Kg de palla te mes àrea que 1 Kg de plom. I si ho calculem amb mecànica de fluïts hem de tenir en compte el pes de l’aire. Com que hi incideix mes aire a mes àrea , pesa mes. No tenim cap balança per fer la comprovació tan exacta com pesar l’aire i ho hem de calcular amb formules. Això el professor de l’escola a FP ens va fer la demostració.

Que sabem ?

Les coses quant ens les diuen les coneixem i quant les experimentem les sabem. Això del pes de la palla i el plom seria una cosa que ens sorprèn i no coneixíem però que no la podem comprovar de manera pràctica. Ja tenim tres capes de veritat. El que coneixem, el que experimentem de manera teòrica i el que experimentem de manera practica. Però s’hauria d’afegir que un assaig pràctic s’han de donar les mateixes característiques si ho volem reproduir amb els mateixos resultats.

A vegades ens pensem que les coses son certes només quant les coneixem, però sense haver fet cap comprovació al respecte. Si no sabem una cosa ens es difícil dir no ho sé, el coneixement buit no existeix, i el que fem es posar-ni una altre que o es inventat o extrapolat o el que ens sona.

Si mirem dades d’una estadística o analitzem coses hem de mirar com s’ha obtingut la dada. Si es pot comparar i, per falta de temps no ho fem i anem pel dret.

La creativitat

Potser posar a la banda de la creativitat canviant, suprimint, desplaçant, fer el contrari, exagerant o minimitzant el mateix concepte o afirmació tindrem mes punts de vista.


Comparteix